sábado, 22 de outubro de 2011

Obras da exposição "Amato Lusitano e a Renascença Médica" - 2


Continuação das obras patentes na Biblioteca Joanina sobre a medicina no século XVI:

8- A Anatomia I

“O cinquecento é o século da Anatomia e da Renascença anatómica em Itália representado por Amato Lusitano, Vesalius, Fallopio e Acquapendente” (de Ricardo Jorge - Comentos à vida, obra e época de Amato Lusitano)

FALLOPIO, Gabriele, 1523-1562
- Gabrielis Falloppii ... Opera omnia, in unum congesta, & in medicinae studiosorum gratiam excusa volumen tam excellens, tantaque doctrina refertum, ut omnes, qui eiusmodi scriptis sese appliecuerint, in morbis et dignoscendis et curandis non paruam gloriam adepturi sint. Omnia multo accuratius nunc denuo edita, & praeter indicem capitum in limine positum, altero etiam indice alphabetico adaucta. Cui nunc demum accessit tomus secundus cum suo peculiari titulo, dupliciq[ue] indice cum capitum, tum aliarum rerum maxime notabilium miro modo locupletatus. Francofurti : apud haeredes Andreae Wecheli, Claud. Marnium & Io. Aubrium, 1600-[1606]. 1-5-14-8

FABRICIUS d’ Acquapendente, ca. 1533-1619
- Opera chirurgica, quorum pars prior Pentateuchum chirurgicum, posterior Operationes chirurgicas continet. Lugduni Batavorum : ex officina Boutesteniana, 1723. 4 A-13-20-19

- Hieronymi Fabricii ab Acquapendente, anatomices et chirurgiae in florentissimo gymnasio Patauino … Tractatus quatuor. Francofurti : impensis Jacobi de Zetter : Typis Hartm. Palthenii : sumptibus Johann Pressii bibliopolae, 1648. 4 A-14-52-13

A descoberta quanto ao que sucedia à “veia sem par”, em geral creditada a Acquapendente em 1574, tinha sido feita por Amato Lusitano: “porque o experimentámos muitas vezes pois que, em 1547 em Ferrara, fizemos dissecar 12 corpos humanos e de animais e em todos vimos que assim sucedia em presença do admirável anatómico João Batista Canano”.

9- A Anatomia II

“Por via do desenho anatómico a Anatomia torna-se espectáculo público, verdadeiro teatro no qual todos podem entrar, ter acesso e ser admitidos” (da Introdução de Vivian Nutton à Fábrica do Corpo Humano de Vesalius)

MUNDINUS, 1270-1326
- Anatomia Mundini : ad vetustissimorum, erundemque [sic] aliquot manu scriptorum, codicum fidem collata, justoq[ue] suo ordini restituta. Per Ioannem Dryandrum … [Marpurgi : in officina C. Egenoplphi], 1541. 2-18-7-80

BENZI, Ugo, 1376-1439
- Ugonis opera. Eximii artium y medicine doctoris Ugonis Senensis in aphorismis Hyppocratis : y co[m]mentariis Galeni resolutissima expositio… Venetiis : Luceantonii de Giunta, 1523. R-51-9

BERENGARIO DA CARPI, Jacopo, ca. 1460-ca. 1530
- Anatomia Carpi. Isagoge breves perlucide ac uberime, in anatomiam humani corporis, a, co[m]muni medicorum Academia, usitatam, a, Carpo in Almo Bononiensi … Venetiis : [per Bernardium de Vitalibus], 1535. 2-18-7-77

- EUSTACHI, Bartolomeo, ca. 1500-1574
Tabulae anatomicae. Roma : sumptibus Laurentii, & Thomae Pagliarini, 1728. 2-20-14-238

10- A Anatomia III

CASSERI, Giulio, ca. 1552-1616
- Iulii Casserii … Tabulae anatomicae LXXIIX, omnes novae nec ante hac visae. Daniel Bucretius … XX que deerant supplevit et omnium explicationis addidit. Venetiis : [apud Evangelistam Deuchinum], 1627. 2-20-14-231

PIETRO, da Cortona, 1596-1669
- Tabulae anatomicae a celeberrimo picture Petro Berretino Cortonensi delineatae, & egregiè aeri incisae nunc primum prodeunt, et a Cajetano Petrioli … notis illustatae. Romae : ex typographia Antonii de Rubeis : impensis Fausti Amidei, 1741. 2-20-14-232

GAUTIER DAGOTY, Jacques-Fabien, 1711-1785
- Exposition anatomique dês organes des sens, jointe a la névrologie entiere du corps humain et conjecture sur l’élecricité animale, avec des planches imprimées en couleurs naturelles, suivant le nouvel art. A Paris : chez Demonville, 1675. 2-20-14-235.

Sem comentários:

Enviar um comentário

1) Identifique-se com o seu verdadeiro nome.
2) Seja respeitoso e cordial, ainda que crítico. Argumente e pense com profundidade e seriedade e não como quem "manda bocas".
3) São bem-vindas objecções, correcções factuais, contra-exemplos e discordâncias.